Uudet secondhand-mallistot: Anna Puu ja Benjamin Peltonen

Kirjoittajan kuva

By admin

Anna Puu ja Benjamin Peltonen esittelevät omat secondhand-kokoelmansa osana Secondhand Syyskuu -kampanjaa – ”Oli äärimmäisen inspiroivaa luoda asuja kiertotalouden hengessä”

Osana Postin vetämää Secondhand Syyskuu -kampanjaa, Anna Puu ja Benjamin Peltonen ovat luoneet ja viimeistelleet omat kokoelmansa kierrätetyn muodin maailmasta. Stylisti Eero Böökin kanssa yhteistyössä kuratoidut kokoelmat koostuvat molemmilta artisteilta viidestä asukokonaisuudesta, jotka tullaan esittelemään suoratoistettavassa muotinäytöksessä syyskuun aikana. Secondhand Syyskuu pyrkii herättämään huomiota kestävään kuluttamiseen ja secondhand-markkinoiden monimuotoisuuteen kuukauden ajan.

Benjaminin näkökulma muotiin

Benjamin Peltonen, joka on tunnettu paitsi musiikistaan myös omintakeisesta tyylistään, kokee secondhand-muodin uudenlaisena tapana ilmentää itseään. Hänen kokoelmansa heijastaa persoonallisuutta ja rohkeutta yhdistää erilaisia elementtejä uudella tavalla. ”Molemmista kokoelmista tuli todella kuumia! Oman luovuuden hyödyntäminen kierrätysmuodissa oli upea kokemus ja myös opettavainen. Vaatteiden tuunaaminen on konkreettinen tapa lisätä vastuullisuutta”, Benjamin kommentoi.

Anna Puu ja tyyli itseilmaisuna

Anna Puu on tunnettu persoonallisesta äänestään ja vahvasta lavapresenssistään, mutta myös hänen pukeutumistyylinsä on aina ollut tärkeä osa hänen julkikuvaansa. ”Pukeutuminen, muoti ja oma tyyli ovat olleet minulle esiintyjänä aina tärkeitä itseilmaisun keinoja. Tämä kokemus oli kuitenkin uudenlainen. Oli äärimmäisen inspiroivaa luoda uusia asukokonaisuuksia kiertotalouden hengessä”, Anna toteaa. Hänen kokoelmansa henkii naisellisuutta, luovuutta ja vastuullisuutta, ja se tuo esille, miten vanhasta voi luoda uutta ja inspiroivaa.

Secondhand-muotimarkkinat kasvussa

Maailmanlaajuisen secondhand-muotimarkkinan ennustetaan laajenevan kolme kertaa nopeammin kuin muu vaateteollisuus, saavuttaen 350 miljardin arvon vuoteen 2028 mennessä (Thredup 2024). Verkkokaupan yleistyminen tekee ostamisesta ja myymisestä entistä helpompaa, ja laajempi valikoima tarjoaa mahdollisuuden löytää itselleen sopivia ja persoonallisia tyylejä. Nyt luodut kokoelmat tuovat esille kierrätysmuodin trendikkään puolen.

Secondhand Syyskuu -kampanja

Secondhand Syyskuu on vastuullisten tekojen kuukausi, joka kokoaa yhteen useita toimijoita. Posti, joka on kampanjan keskeinen mahdollistaja, tuo esille tärkeitä aiheita, kuten kestävää kulutusta ja kiertotaloutta. Kampanjassa on mukana 11 suosittua secondhand-toimijaa, jotka tarjoavat kuluttajille etuja ja alennuksia syyskuun ajan.

Muotilive ja arvonta

Kokoelmat esitellään 10. syyskuuta järjestettävässä muotinäytöksessä, joka lähetetään suorana Postin Instagram- ja TikTok-tileillä. Näytöksen jälkeen kuluttajilla on mahdollisuus voittaa kokoelmien asuja itselleen arvonnassa, joka aukeaa 10. syyskuuta osoitteessa posti.fi/secondhand.

Postin rooli kestävän kasvun edistäjänä

Posti on jo parikymmentä vuotta ollut verkkokaupan kasvun mahdollistaja. Heille on tärkeää tukea kumppaneitaan kestävässä kasvussa, ja kiertotaloudella on tässä merkittävä rooli. Yhdistämällä voimansa eri toimijoiden kanssa, Posti pystyy nostamaan esille tärkeitä aiheita ja edistämään kestävää kehitystä konkreettisella tavalla. Kestävän tulevaisuuden rakentaminen on yhteinen asia, joka koskettaa meitä kaikkia.

Yhteenveto

Secondhand Syyskuu -kampanja tuo esille vastuullisen kuluttamisen ja secondhand-markkinoiden monipuolisuuden. Anna Puu ja Benjamin Peltonen ovat luoneet inspiroivia kokoelmia, jotka korostavat kiertotalouden merkitystä muotimaailmassa. Posti ja muut kampanjassa mukana olevat toimijat edistävät kestävää kasvua ja tarjoavat kuluttajille mahdollisuuden osallistua arvontaan, jossa voi voittaa näitä ainutlaatuisia asuja.

Lisätietoja Secondhand Syyskuusta: posti.fi/secondhand




Vastaa